Freelance tekstforfatter med forretningsforståelse

Få hjælp fra en erfaren freelance tekstforfatter med sans for salg og forståelse for jeres forretning.

Som freelance tekstforfatter kan jeg skabe resultater for jer på vidt forskellige områder. Uanset, om det handler om at drive trafik ind på hjemmesiden, styrke troværdigheden eller at sælge produkter på sociale medier.

  • Jeg skriver tekster, som får jeres hjemmeside til at fremstå troværdig og professionel
  • Jeg skriver tekster, som både appellerer til Googles algoritme og potentielle kunder
  • Jeg laver lækkert indhold til sociale medier, hvor tekst, video og billeder spiller sammen

Ofte skabes de bedste kommercielle resultater, når eksperter i tekstforfatning og digital markedsføring arbejder tæt sammen. Jeg har derfor et tæt samarbejde med nogle af Danmarks dygtigste konsulenter inden for bl.a. teknisk SEO og medieplanlægning. Mange projekter kører jeg dog i mål på egen hånd.

Kontakt mig og få et tilbud på din opgave >>

Tekstforfatter til web (og print)
Store dele af markedsføringen kan få et ekstra løft ved at involvere en dygtig tekstforfatter. Det handler ikke kun om glasur på toppen, men om helt centrale ting som konverteringsrater og troværdighed.

Hvad kan du bruge en freelance tekstforfatter til?

At skrive har været omdrejningspunktet for en stor del mit arbejde siden 2002. Derfor ved jeg, at en dygtig tekstforfatter kan skabe værdi masser af steder. Også på områder, som normalt ikke forbindes med tekstforfatning. Se nogle eksempler på både det indlysende og det mindre indlysende nedenfor.

Tekstforfatter til web

At skrive webtekst er ikke én disciplin. Der er kæmpe forskel på at lave en lækker forside, som brander virksomheden, på at lave landingpages, som konverterer web-trafik til salg og på at skrive SEO, som driver trafik ind på sitet.

Ofte kan og bør tingene dog kombineres. I forhold til SEO er det f.eks. en særlig udfordring at lave tekstforfatning, som både appellerer til Googles algoritme og til de mennesker, som besøger hjemmesiden. Webtrafik er ikke meget værd, hvis de besøgende finder indholdet uprofessionelt og smutter igen uden at blive til kunder.

Jeg er specialiseret i at skrive tekster, som fungerer på Google og samtidig er skarpe, lækre og appellerer til målgruppen. Se et eksempel på tekst om erhvervstelefoni og et eksempel på tekst om et kontorfællesskab i København.

 

En tekstforfatter kan også skabe trafik fra Google
Det er ikke nok, at SEO-tekster har en umiddelbar appel til Googles algoritme. Teksterne skal også virke harmoniske og professionelle på de potentielle kunder, som besøger hjemmesiden.

SoMe tekstforfatning

Mange ting går igen på tværs af brancher, når man er tekstforfatter på sociale medier. Meget ofte hviler succesen på at fatte sig i korthed og at få tekst og billeder eller film til at gå op i en højere enhed. Gerne kombineret med en vis mængde fantasi og, ikke mindst, en forståelse for, hvad målgruppen tænder på.

Jeg producerer selv alt indhold til web – både tekst, film og billeder. Jeg samarbejder dog også med grafikere og filmfolk, hvis der skal laves større produktioner. Det kan sommetider give mening at investere stort, men ofte kommer man langt selv for ganske små budgetter.

Jeg har eksempler på både animerede film og såkaldte “talking heads”-film, som har opnået massiv organisk reach og høje konverteringsrater til trods for meget lave produktionsomkostninger.

Animationsfilm > produceret af Telving & Co for Uni-tel A/S

Nyhedsbreve

Nyhedsbreve er en stærk kanal til både salg og branding. Succesen starter og slutter med godt og relevant indhold, men nyhedsbreve er også en disciplin, som kræver megen finesse. Små deltaljer i formuleringen af emnelinjer, overskrifter osv. kan gøre hele forskellen på, om nyhedsbrevet åbnes af 5 eller 75 procent af modtagerne.

Hertil kommer en lang række tekniske og strategiske spørgsmål, det er vigtigt at afklare, før man sætter i gang. Skal det primært sælge? Skal det indgå i en større sammenhæng af remarketing-kampagner osv.?

Telving & Co kan hjælpe med det hele, inkl. valg af platform. Vi har skabt store succeser med nyhedsbreve for både kulturelle begivenheder, interesseorganisationer, offentlige myndigheder og kommercielle virksomheder.

Testimonials

En nem og effektiv måde at skabe troværdighed på er gennem kundecases og testimonials. Jeg laver et stærkt testimonial, som kan formidles både på web, sociale medier og i printmateriale på ganske få timer. I tidens løb har jeg skrevet hundredvis. Jeg har meget stor erfaring med at få folk til at fortælle deres gode historier om virksomheden og skrive tekster, som slutkunderne også selv er glade for at dele.

Ofte skriver jeg hele artikler – se et eksempel her. Men det kan også være helt korte udsagn som dette:

Thomas Telving har en stærk forretningssans og formår som få at omsætte sine evner inden for PR og kommunikation til resultater, der kan føres direkte til bundlinjen

– Karsten Mølgaard Jensen, direktør i Ase

Bemærk, at det ikke er nogen hindring at lade en freelance tekstforfatter tale med jeres kunder. Tværtimod. Jeg har arbejdet med genren både in-house, bl.a. hos Ase, og som freelance, og min erfaring er, at kunderne forstår og anerkender, at det giver ekstra troværdighed, når en virksomhed benytter en ekstern skribent til den type opgaver.

Kundemagasiner og advertorials

En dygtig tekstforfatter er ikke nødvendigvis en dygtig journalist. Jeg startede dog selv min karriere som redaktør og har i tidens løb redigeret flere medier og lavet masser af journalistisk indhold. Fordi jeg samtidig har arbejdet med kommunikation, salg og marketing, forstår jeg, hvordan den journalistiske genre kan bruges i kommercielt øjemed. F.eks. kan troværdigheden styrkes ved at kommunikere sagligt og fagligt i kundemagasiner eller advertorials.

Formidling af love og regler

Ind i mellem er der behov for at formidle tungt stof. Nogle gange til målgrupper uden nævneværdig interesse i sagen. En god tekstforfatter kan sikre, at budskabet bliver både læst og forstået. Jeg har arbejdet med alt fra a-kassejura og GDPR til it-sikkerhed og regulering af telesektoren.

GDPR er teknisk og kræver en god tekstforfatter
Det satte hele EU´s erhvervsliv på prøve, da GDPR blev indført. Pludselig skulle alle virksomheder forklare forbrugerne indviklede ting om data og jura.

Pressemeddelelser

Ind i mellem anbefaler jeg kunder at stå for pressearbejdet selv. Fordi det virker mere troværdigt, at en direktør, en ekspert eller en linjechef simpelthen ringer til journalisten og forklarer, hvad det drejer sig om. Gerne efter en drøftelse af vinkling og eventuelle faldgruber.

Ligeså ofte er det imidlertid nødvendigt at få vinklen og budskabet ned på skrift for at få det ud over rampen. Enten, fordi en given journalist gerne vil have tingene forklaret i en mail eller slet og ret, fordi man vurderer, at den rigtige vej til omtale er en pressemeddelelse. I så fald er der behov for en tekstforfatter med PR-erfaring.

Kontakt Telving & Co for eksempler på PR-succeser >>

Debat- og blogindlæg

Som jeg skriver på forsiden af min hjemmeside, er jeres virksomhed en del af samfundet. I skaber forandringer i stort og småt, I skaber arbejdspladser og leverer varer, ydelser eller oplevelser, som jeres kunder har brug for.

Det kan ind i mellem kalde på andre måder at formidle på end den rene nyhedshistorie. Her er debatindlæg og blogindlæg effektive. De kan give plads til holdninger, men de kan også give jer mulighed for at få jeres ekspertviden frem i lyset. Ikke sjældent kan det kombineres med SEO.

Jeg har skrevet utallige debat- og blogindlæg på vegne af kunder og kan næsten altid finde en god vinkel – uanset, hvilke produkter og ydelser, I arbejder med. Se nogle eksempler på mine egne indlæg om filosofi og kunstig intelligens her.

Ghostwriter

Hvis idéen er rigtig og ambitionerne store, kan en bog udgivet på et etableret forlag være formidabel content marketing. Jeg har været ghostwriter på flere succesfulde udgivelser. Bl.a. den anmelderroste Onboarding – kom flyvende fra start. Det er en grundig fagbog om onboarding, som samtidig opridser den metode, virksomheden Onboarding Groups analyser hviler på.

Sæt din tekstforfatter i værk med det samme

Ring på +45 24 79 03 22

Skriv til thomas@telving.dk